-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)
-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:50190 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

منظور آيه علي فرش بطائنها من استبرق و خبار سختين دان، الرحمن آيه 54چه مي باشد؟
در اين آيه خداوند ويژگي چهارمي را براي آن دو باغ بهشتي كه در آيات قبل آمده بيان مي كند و مي فرمايد اين در حالي است كه بهشتيان بر فرشهائي نشسته و تكيه كرده اند كه آستر آنها از پارچه هاي ابريشمين است. معمولاً انسان وقتي تكيه مي كند كه در محيطي آرام و در نهايت امنيت باشد اين تعبير نشانه آرامش كامل روح بهشتيان است. فُرُش جمع فراش به معني فرشهائي است كه گسترده مي شود بطائن جمع بطانه به معني آستر است استبرق به معني حرير ضخيم است. جالب توجه اينكه در اينجا گران قيمت ترين پارچه اي كه در دنيا تصور مي شود آستر اين فرشها ذكر شده. اشاره به اينكه قسمت روئين آن چيزي است كه از لطافت و زيبائي و جذابيت در وصف نمي گنجد. چرا كه معمولاً در دنيا آستر را به خاطر اينكه ظاهر نمي شود از جنس كم اهميتي تهيه مي كنند و به اين ترتيب كم اهميت ترين جنسهاي آن جهان پر ارزش ترين جنس اين جهان است. اكنون بايد فكر كرد كه متاع پرارزش آن چگونه است. قدر مسلم اين است كه مواهب الهي در سراي ديگر چيزي نيست كه در الفاظ ما بگنجد و يا حتي قدرت تصور آنرا داشته باشيم تنها شبهي از دور در لابلاي اين گونه آيات پر معني براي ما تجلي مي كند. و بالاخره در پنجمين نعمت به چگونگي نعمتهاي اين باغ بهشتي اشاره كرده مي گويد: ميوه هاي رسيده اين دو بهشت در دست رس است (و جني الجنتين دان) آري زحمتي كه معمولاً در چيدن ميوه هاي دنيا وجود دارد در آنجا به هيچ وجه نيست. جني به معني ميوه اي است كه موقع چيدن آن فراسيده ودان در اصل داني به معني نزديد است. {V(تفسير نمونه، ج 23، ص 165 - 167)V}

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.